راهکار‌های تمیزکاری ظروف مسی

تمیز کاری ظرف مسی یک فاکتور ضروری در هر آشپزخانه‌ای است. در هنگام استفاده از ظروف مسی در داخل آشپزخانه، علاوه بر ظاهر جذاب آن، باید نسبت به تاثیرات آن بر روی سلامتی نیز دقت داشته باشید.
ظروف مسی، برای درمان بیماری‌ها می‌توانند تاثیرگذاری بسیار عالی داشته باشند. در مواردی ممکن است شما از خرید ظروف مسی از مراکز پخش عمده ظروف مسی منصرف شوید.
موضوع منصرف کننده نسبت به استفاده از ظرف مسی، سیاه شدن ظرف مسی در یک بازه زمانی است. با قرارگیری ظرف مسی در مجاورت آتش به مرور زمان، سیاه می‌شود.
به کمک راهکار‌های تمیزکاری ظروف مسی به راحتی می‌توان نسبت به تمیزکاری آن‌ها اقدام کرد.

برخی از این نکات، به شدت مهم و کاربردی می‌باشند. از دلایل استفاده ظروف مسی در سال‌های اخیر، ویژگی‌های مثبت آن برای سلامتی است.
ظروف مسی در تمامی قسمت‌های مختلف جهان ارزش بسیار زیادی دارد.

معمولاً تمامی افراد دنیا برای آن‌ها ارزش بسیار زیادی قائل هستند. به دلیل اینکه این ظروف می‌تواند میزان انتقال حرارت بیشتری را نسبت به ظروف دیگر داشته باشد.

از مزیت‌های بسیار عالی برای ساختار ظرف مسی، وجود یکنواخت گرما در داخل آن است. وجود گرما به صورت یکنواخت، منجر به پخت غذا به شکل کاملأ یکدست می‌شود.

راهکار‌های تمیزکاری ظروف مسی

با دریافت مطالعات جدید برای محققان، مس مواد ضد میکروبی بسیار زیادی دارد و می‌تواند میکروب‌ها را از بین ببرد. قبل از اینکه بخواهید کار تمیز کردن ظروف را شروع کنید لازم است تا ببینید که چه وسایلی نیاز دارید.

راهکار‌های تمیزکاری ظروف مسی عبارتند از:

  1. استفاده از آب و مایع ظرفشویی
  2. استفاده از سرکه، نمک و آرد
  3. استفاده از لیمو و نمک

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خو.اهیم کرد.

کاسه مسی

1. استفاده از آب و مایع ظرفشویی

از راهکار‌های موثر و مفید برای تمیزکاری ظرف مسی، استفاده از آب و مایع ظرفشویی است. البته فرایند شستشو به این روش، باید به صورت صحیح و آرام انجام شود.

ظروف مسی به صورتی هستند که شما برای شستشوی آن‌ها باید از آب گرم مایع ظرفشویی استفاده کنید.
این شستشو برای ظروف مسی، می‌تواند غبار و کثیفی‌ها را از بین ببرد.

در واقع به تمیز بودن بیشتر ظرف شما کمک می‌کند. اکسید یک نوع لایه می‌باشد. این لایه یا اکسید، بعد از مدتی روی فلزات مختلف مانند مس و نقره به وجود می‌آید.
این واکنش کاملاً طبیعی است. در زمان قرارگیری مس در معرض هوا، این اتفاق شکل می‌گیرد. برای جلوگیری از اکسید شدن و لکه دار شدن مس باید هر شش ماه یکبار، با تمیز کننده‌های مخصوص آن را تمیز نمایید.

2. استفاده از سرکه، نمک و آرد

برای سفید کردن ظروف مسی از مناسب‌ترین و بهترین راهکار، کسب خمیر به کمک سرکه، نمک و آرد است. خمیر موجود را بر روی ظرف مسی قرار دهید.

به دلیل اینکه نمکی که درون این ترکیب وجود دارد باعث شود خاصیت اسیدی سرکه بهبود یابد. پس از سطح زمین عبور می‌کند و آن را تمیز می‌کند.
همچنین نمک به عنوان یک عامل ثابت مانده به حساب می‌آید.

اما عنصر اصلی در ترکیب موجود، آرد است. آرد سایندگی را به وجود می‌آورد که در نتیجه باعث می‌شود درخشش ظروف مسی افزایش پیدا کند.
شما برای این کار نیاز دارید تا از نمک، آرد، سرکه، حوله و دستمال آشپزخانه استفاده کنید.

در مرحله اول کاری، آرد را در ظرف مورد نظر خودتان بریزید. به اندازه آن نمک اضافه کنید. بعد از اضافه کردن نمک، سرکه را هم به اندازه مناسبی اضافه کنید. با این روند ترکیب سازی، حالت خمیری به وجود می‌آید.

نکته‌ای که وجود دارد و شما حتماً باید از آن دقت کنید این است که باید مواد را به درستی ترکیب کنید. در مرحله بعدی مواد و ترکیب را روی ظرف مسی بگذارید و اجازه بدهید که به مدت 30 دقیقه در همان حالت باقی بماند. بعد از این زمان شما با استفاده از یک حوله یا دستمال آشپزخانه می‌تواند خمیر را پاک کنید.
بنابراین تمامی لکه‌ها به کمک پاک کننده طبیعی، به سرعت از روی ظرف پاک می‌شوند.

پشت ماهیتابه مسی آویزان

3. استفاده از لیمو و نمک

یکی از روش‌های دیگری که شما برای سفید کردن ظروف مسی می‌توانید از آن استفاده کنید ترکیب لیمو و نمک می‌باشد. لیمو از مواردی که برای لکه بری در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در واقع با ترکیب لیمو و نمک، می‌توانید هر گونه لکه تیره و کدر بودنی را از روی ظرف پاک کنید. به دلیل اینکه لیمو حالت اسیدی دارد در زمانی که با نمک ترکیب شود می‌تواند لکه‌ها را از بین ببرد و لک‌های سطحی را نیز پاک کند.

شما برای اینکه بتوانید از این ترکیب استفاده کنید نیاز دارید تا از نمک لیمو دستمال پارچه استفاده کنید. در مرحله اول شما لازم است لیمو را برش دهید.
لیمو برش داده را داخل ظرف نمک بگذارید؛ به صورتی که سطح کامل روی لیمو و نمک پوشیده شود.

در این حالت لیمو آغشته به نمک را روی ظرف مسی، جهت پاکسازی و تمیزی بیشتر بکشید. حتماً نیروی بی نظیری از آب فاقد نمک حل پذیر در آن، برای تمیزکاری به وجود می‌آید.
اگر نمک روی لیمو از بین رفت شما می‌توانید برای بار دیگر لیمو را در ظرف نمک بغلتانید و آن را دوباره روی سطح ظرف بکشید.

باید این کار را آنقدر تکرار کنید تا سطح ظرف مسی شما از هرگونه سیاهی پاک شود. پس از پاک شدن لکه‌ها می‌توانید سطح ظرف را با استفاده از آب و حوله پاک کنید.
در آخرین مرحله، می‌توانید سطح مس را با استفاده از دستمال پارچه خشک کنید. با اجرای مراحل فوق، نتیجه اثربخشی را از فرایند تمیزی برای ساختار ظرف مسی، فراهم می‌آورید. ظرف مسی دارای کاربرد فراوان و از نظر رنگ و جنس بسیار زیبا است.
این مدل از ظرف، در زمان خرید و قبل از استفاده از آن، رنگ درخشان و بی نظیری دارد.

بنابراین بسیاری از خریداران از کشورهای خارجی و چه در داخل ایران، در ابتدا، علاقه مند به رنگ ظرف مسی می‌شوند. به همین دلیل، بیشترین میزان کسب سود و فروش بیشتر از ظرف مسی، جدای مزیت‌های آن برای سلامتی بدن، زیبایی خیره کننده در رنگ است.
بنابراین برای استفاده از رنگ بی بدیل و زیبای آن در یک بازه زمانی طولانی مدت، باید نسبت به مراقبت و نگهداری از آن دقت زیادی داشت.

انجام فرایند تمیزکاری بر روی ظرف مسی، با توجه به مطالب فوق، یک فاکتور بسیار موثر در جهت ماندگاری و دوام در رنگ موجود برای ساختار ظرف مسی است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.