روش‌های تشخیص ظروف مسی

روش‌های تشخیص ظروف مسی اصل از تقلبی بسیار زیادی است، اگر با این روش‌ها آشنا باشید می‌توانید انواع ظروف مسی را از مراکز فروش عمده ظروف مسی تهیه کنید.

از آنجایی که ظروف مسی یکی از بهترین و پرکاربردترین ظروف برای پخت و پز است که تاثیرات فوق العاده‌ای بر روی طعم و رنگ همچنین سلامت بدن می‌گذارد.
متاسفانه برخی از افراد سودجو برای سود بیشتر اقدام به تولید و ساخت ظروف مسی تقلبی می‌کنند از همین رو ما تصمیم گرفتیم تا به شما روش‌هایی را آموزش دهیم تا ظروف مسی اصل را به راحتی از تقلبی تمیز دهید پس تا انتها ما را همراهی کنید.

انواع روش‌های تشخیص ظروف مسی

روش‌های تشخیص ظروف مسی عبارتند از:

  1. نوع چکش زنی در ظروف مسی
  2. تشخیص مس با استفاده از آهن ربا
  3. نوع ورق مس
  4. نوع قلع
  5. نحوه قالب گیری
  6. میزان وزن
  7. نوع رنگ
  8. صدا
  9. خرید ظروف مسی از فروشگاه‌های معتبر

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

نوع چکش زنی در ظروف مسی

1. نوع چکش زنی در ظروف مسی

یکی از روش‌های مهم در تشخیص ظروف مسی توجه به نوع چکش زنی است. منظور از چکش زنی بر روی ظروف مسی این است که باید چکش زنی به صورت ریز و منظم انجام شود.

در واقع هر چقدر ظروف مسی اصل و باکیفیت باشند چه به صورت دستی و چه به صورت ماشینی چکش زنی منظم و ریزی دارد.

2. تشخیص مس با آهنربا

از دیگر روش‌های تشخیص ظروف مسی این است که یک تکه آهنربا را به ظرف مورد نظر نزدیک کنید اگر جذب ظرف شد بدانید که ظرف از جنس آهن با رنگ مسی است؛ زیرا مس به هیچ عنوان آهنربا را به خود جذب نمی‌کند.

3. ورق مس در تشخیص ظروف مسی اصل

ورقه‌های مسی از نظر ضخامت به چند نوع تقسیم می‌شوند. در واقع ضخامت ورق مس بر اساس نوع ظروف انتخاب می‌شود. هر چقدر ضخامت ورق مس بالا باشد کیفیت ظرف بهتر خواهد بود.

4. نوع قلع

احتمالا دیده باشید که داخل ظروف مسی سفید یا رنگی به غیر از رنگ مس استفاده شده است دلیل این اختلاف رنگ داخل و بیرون ظروف مسی نوع قلع است.

قلع به رنگ سفید است. کیفیت قلع همچنین کیفیت قلع‌اندود کردن بسیار حائز اهمیت است.برای تشخیص ظروف مسی اصل از تقلبی باید به نوع قلع، قلع‌اندود کردن و کیفیت آن توجه کرد تا در هنگام پخت و پز و واکنش با مواد غذایی لایه قلع از ظرف جدا نشود و وارد غذا نگردد.
چرا که می‌تواند باعث آسیب زدن به بدن گردد؛ اما در صورتی که به خوبی قلع‌اندود گردد این اتفاق هیچ وقت نمی‌افتد.

نوع قلع در ظروف مسی

5. نوع قالب گیری

یکی از روش‌های دیگر برای تشخیص ظروف مسی اصل از تقلبی نوع قالب گیری آن است. معمولا قالب گیری ظروف مسی به گونه‌ای است که شما می‌توانید در هر مدل ظروف مسی چه دارای یک اندازه باشند حتی یک میل هم تفاوت اندازه نداشته باشند.

همچنین جای دسته ها، جای درب روی ظرف کاملا اصول و استاندارد روی آن قرار بگیرد. توجه داشته باشید که درب ظروف مسی پخت و پز به خوبی روی شعله قرار بگیرید همچنین دسته‌ها محکم بر روی ظروف مونتاژ شوند.

6. میزان وزن

از دیگر روش‌های تشخیص ظروف مسی تناسب حجم و میزان وزن است. معمولا مس نسبت به دیگر فلزات مانند آهن و برنج وزن بیشتری دارد.
امروزه با افزایش قیمت مس، وزن ظروف مسی را کاهش داده‌اند به طور که نسبت به قبل بسیار سبک‌تر است. اما با این تفاسیر باز هم ظروف مسی نسبت به سایر ظروف وزن بیشتری دارد.

نوع رنگ در ظروف مسی

7. نوع رنگ

روش دیگری که به شما در تشخیص ظروف مسی اصل از تقلبی کمک می‌کند نوع رنگ این ظروف است. معمولا ظروف مسی رنگی درخشان و براقی دارند.
در هنگام خرید باید به رنگ این ظروف نگاه کنید و در صورت براق و درخشان بودن آن‌ها خرید کنید. رنگ مسی تیره نشان دهنده بی‌کیفیت بودن مس است.

ظروف مسی اصل سرخ و کاملا درخشان است در حالی که ظروف مسی بی‌کیفیت قهوه‌ای مایل به زرد است که کدر و مات است.
در صورت کنار هم قرار گرفتن ظروف مسی اصلی و تقلبی تشخیص بسیار راحت‌تر انجام خواهد گرفت.

8. صدا

صدا از دیگر روش‌های تشخیص ظروف مسی است. فلز مس نرم است اگر به آن ضربه بزنید و صدای ضعیفی از آن شنیده شد دال بر اصل بودن ظرف شما است.
در صورتی که با ضربه زدن به آن صدای بلند و تیزی بشنوید مسلما ظرف شما تقلبی است.

9. خرید ظروف مسی از فروشگاه‌های معتبر

روش‌های تشخیص ظروف مسی اصلا کار چندان پیچیده و دشواری نیست شما می‌توانید با رعایت چند نکته محصول با کیفیتی خریداری کنید. در صورتی که قصد خرید ظروف مسی را دارید و آشنایی چندانی با این ظروف ندارید.

بهتر است برای خرید فروشگاه‌های معتبر و معروف پخش عمده ظروف مسی را انتخاب کنید؛ زیرا تمامی محصولات این مراکز دارای ضمانت نامه می‌باشند اغلب آن‌ها شناسنامه دار هستند. در ضمن هیچ گاه فروشگاه معتبری برای سود ناچیز نمی‌آید محصولات بی‌کیفیت و تقلبی بفروشد و اعتبار برند و کسب و کار خود را خدشه دار کند.

امیدوارم اکنون با استفاده از روش‌های فوق بتوانید ظروف مسی اصل و با کیفیتی خریداری کنید و از پخت و پز و سرو کردن غذا در داخل آن در کنار دوستان و خانواده لذت ببرید.

یکی از فروشگاه‌های معتبر در استان اصفهان جهان مس است که یکی از معروف‌ترین صنایع دستی این استان محسوب می‌شود و هنرمندان زیادی در این عرصه مشغول فعالیت هستند. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت فروشگاه جهان مس، محصولات موردنظر خود را خریداری کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.