درست کردن قهوه در قهوه جوش مسی

خواص درست کردن قهوه در قهوه جوش مسی بسیار فراوان است. یکی از انواع ظرف مسی مصرفی که به منظور دم کشیدن قهوه از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قهوه جوش مسی برای ریختن آسان‌تر قهوه است. کفی این قهوه جوش در مقایسه با دهانه آن پهن‌تر است و معمولا دارای دسته است.
البته به قهوه جوش، جذوه هم گفته می‌شود.
این قهوه جوش به دلیل داشتن دسته بلند به راحتی می‌توانید قهوه را داخل کاپ یا فنجان خود منتقل کنید بدون اینکه دستتان آسیب ببیند.

قهوه جوش مسی یا قهوه جوش برنجی کدامیک؟

احتمالا هنگام خرید قهوه جوش از مراکز پخش عمده ظروف مسی این سوال برایتان ایجاد شده است که آیا قهوه جوش مسی بهتر است یا قهوه جوش برنجی؟

این قهوه جوش بهترین گزینه برای اینکه شما یک قهوه خوب میل کنید. درصورتی که یکی از طرفداران جدی قهوه هستید حتما با خواص قهوه جوش مسی کاملا آشنایی دارید.

برای دم کردن قهوه شیوه‌های متعددی وجود دارند که یکی از آن‌ها دست کردن قهوه در دستگاه‌های برقی است.
عمده‌ترین شیوه برای تهیه قهوه استفاده از قهوه جوش‌های روگازی می‌باشند؛ لذا به طور کلی شکل ظاهری جذوه مسی دلیل بر مسی بودن قهوه جوش است از این بابت که مس رسانای خوب گرما است. دلیل ساخت سیم‌های مسی در برق هم همین موضوع است.

به دلیل وجود فواید مس گرما را به خوبی در قهوه جوش پخش می‌کند و شما با یک شعله ملایم می‌توانید یک قهوه خوش طعم و عالی برای خود داشته باشید.

البته قهوه جوش برنجی نیز بسیار عالی است همانطور که می‌دانید فلز برنج همانند مس رسانای حرارتی خوبی است اما باید گفت که مس نسبت به برنج گزینه مناسب‌تری است.
ظروف مسی به مدت طولانی گرما را در خود نگهداری می‌کنند. برای پخت و پز بسیار مناسب می‌باشند و از عمر طولانی‌تری برخوردار هستند.

خواص درست کردن قهوه در قهوه جوش مسی

درست کردن قهوه در قهوه جوش مسی خواص مختلفی دارد که عبارت است از:

  1. کاهش خطر ابتلا به سرطان
  2. کاهش وزن با قهوه
  3. افزایش تمرکز
  4. افزایش عملکرد فیزیکی بدن
  5. پیشگیری از افسردگی
  6. محافظت از بدن
  7. کاهش خطر مرگ و ضد پیری
  8. کاهش ابتلا به دیابت نوع 2
  9. پایین آوردن خطر سکته
  10. جلوگیری از خطر بیماری پارکینسون
  11. درمان یبوست
  12. محافظت از مغز و جلوگیری از آلزایمر

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

فواید تهیه قهوه در قهوه جوش مسی

1. کاهش خطر ابتلا به سرطان

فواید استفاده از ظروف مسی فوق‌العاده است، تحقیقات و آزمایشات انجام شده توسط محققان و پژوهشگران در این باره نشان می‌دهد که تهیه قهوه در قهوه جوش مسی می‌تواند احتمال خطر ابتلا به سرطان پروستات در آقایان و سرطان اندومتر در خانم‌ها و کارسینوم سلول‌های پایه که یکی از متداول‌ترین نوع سرطان پوست است را تا حدود زیادی کاهش دهد.

2. کاهش وزن با قهوه

با توجه به منیزیم و پتاسیم موجود در قهوه که در بدن همانند انسولین عمل می‌کند باعث کاهش دادن سطح قند خون در بدن می‌شود و میل افراد را به خوردن شیرینی جات و تنقلات کاهش می‌دهد از این رو برای کاهش وزن گزینه بسیار مناسبی است.

البته اگر این قهوه در قهوه جوش مسی تهیه شده باشد خواص آن برای بدن دوچندان است. وجود کافئین در قهوه موجب سوزاندن سلول‌های چربی در بدن می‌شود و از آن‌ها به عنوان یک منبع انرژی استفاده می‌کند.
قهوه به عنوان یک منبع چربی سوز طبیعی قدرتمند و قوی می‌باشد.

3. افزایش تمرکز

از فواید استفاده از ظروف مسی افزایش تمرکز است. به طور تقریبی مصرف یک الی شش فنجان قهوه در روز توسط قهوه جوش مسی به شما این امکان را می‌دهد تا از تمرکز و سلامت ذهنی بالاتری برخوردار شوید.

4. افزایش عملکرد فیزیکی بدن

یک فنجان قهوه در قهوه جوش مسی تقریبا یک ساعت قبل از ورزش کارایی شما را ٪11 تا 12٪ ارتقا می‌بخشد. کافئین موجود در قهوه میزان آدرنالین را در خون بالا می‌برد و کمک خواهد کرد تا خود را برای فعالیت‌های بدنی آماده کنید.
خواص مس باعث رقیق‌تر شدن خون می‌شود و منجر به بهبود جریان خون در بدن می‌شود.

4. پیشگیری از افسردگی

با تهیه قهوه در قهوه جوش مسی سیستم عصبی مرکزی تحریک می‌گردد و باعث تولید نوروترانسمیتر مانند دوپامین، سروتونین و نورآدرنالین در بدن را افزایش می‌دهد که به موجب آن از بروز افسردگی جلوگیری می‌کند.

فواید تهیه قهوه در قهوه جوش مسی

5. محافظت از بدن

با مصرف قهوه در قهوه جوش مسی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان وجود دارد که با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه می‌کند و از بدن در برابر بیماری‌ها به خوبی محافظت می‌کند.

6. کاهش خطر مرگ و ضد پیری

طبق متحقیقات و مطالعات انجام شده قهوه می‌تواند میزان خطر و آسیب‌های ناشی از مرگ و میر در افراد را به میزان 25٪ نسبت به افرادی که قهوه میل نمی‌کنند کاهش می‌دهد.

خواص مس با توجه به نیاز بدن به این نوع ماده معدنی موجب آرامش خاطر در افراد می‌گردد. قهوه‌های تهیه شده در قهوه جوش‌های مسی موجب جوان‌تر شدن بافت‌های پوست می‌شود که می‌توانند همانند لیف عمل کنند همچنین از افتادگی زود هنگام پوست پیشگیری می‌کند.

7. کاهش ابتلا به دیابت نوع 2

کافئین موجود در قهوه جوش مسی حساسیت به انسولین را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد همچنین از خطر ابتلا به دیابت نوع 2 نیز جلوگیری می‌کند.

8. پایین آوردن خطر سکته

برای کاهش دادن خطر سکته تنها کافی است که 2 الی 4 فنجان قهوه در قهوه جوش مسی درست کنید و در طول روز آن را میل کنید. این کار خطر سکته مغزی را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

فواید تهیه قهوه در قهوه جوش مسی

9. جلوگیری از خطر بیماری پارکینسون

یکی از فواید تهیه قهوه در قهوه جوش مسی، جلوگیری از خطر بیماری پارکینسون است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که نوشیدن یک فنجان قهوه به صورت منظم خطر بیماری‌های پارکینسون را تا 25٪ کاهش می‌دهد.
شواهدی دال بر این موضوع است که تهیه قهوه در قهوه جوش‌های مسی باعث فعالیت در بخشی از مغز مبتلایان به بیماری پارکینسون می‌شود.

10. درمان یبوست

یکی از فواید درست کردن قهوه در قهوه جوش مسی، درمان یبوست است.

افرادی که دچار یبوست می‌شوند به میزان ٪14 تا 24٪ احساس می‌کنند که قهوه تاثیرات زیادی بر دفع مدفوع آن‌ها دارد.
براساس آزمایشات و بررسی‌های صورت گرفته در این خصوص بسیاری از افرادی که قهوه مصرف می‌کند به ویژه در قهوه جوش‌های مسی احتمالا ابتلا به یبوست در آن‌ها نسبت به افرادی که قهوه مصرف نمی‌کنند کمتر است.

11. محافظت از مغز و جلوگیری از آلزایمر

قهوه به دلیل داشتن سطح کافئین بالا در خون خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش می‌دهد.

معایب زیاد بودن مس در بدن

  • مشکلات عصبی از جمله سرگیجه و سردرد
  • ناراحتی‌های دستگاه گوارش مثل حالت تهوع یا اسهال
  • تحریک پوست در اطراف دهان، بینی و چشم‌ها
  • در موارد شدید‌تر احتمال خونریزی ناشی از اختلال عملکرد کبد

تمامی ویتامین‌های موجود در قهوه در قهوه جوش مسی در صورتی که متناسب با نیاز بدن بیشتر شود باعث آسیب زدن به بدن می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.