انواع ظروف مسی برای پذیرایی

از متریال مس، انواع ظروف مسی برای پذیرایی در مدل متفاوت به دست کارخانه‌های تولید ظروف مسی در اصفهان ساخته شده است.

بسیاری از تولید کنندگان ظرف مسی، در ایران فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. در کشور‌های دیگر جهان، به ندرت، شاهد فرایند ساخت ظروف مسی می‌باشیم.

درخشش برای مس، به عنوان یک قابلیت بسیار ارزنده است. شفافیت فوق العاده برای ظرف مسی، آن را نسبت به دیگر ظرف‌های موجود در بازار، متمایز می‌کند.

این مدل از شفافیت، منجر به ایجاد حجم عظیمی از زیبایی در ساختار ظرف می‌شود. استفاده از ظرف‌های طلایی و براق، در قسمت ناهارخوری یا آشپزخانه، یک فضای ایده آل و رویایی را برای آشپزخانه به وجود می‌آورد.

بسیاری از مصرف کنندگان ظرف، به دنبال زیبایی و در عین حال جذابیت فوق العاده برای استفاده شخصی و به ویژه پذیرایی می‌باشند.

انواع ظروف مسی برای پذیرایی

انواع ظروف مسی برای پذیرایی عبارتند از:

  1. ظرف مسی میوه خوری
  2. قاشق و چنگال مسی
  3. پارچ مسی
  4. آجیل خوری مسی
  5. سینی مسی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

ظرف مسی

1. ظرف مسی میوه خوری

استفاده از ظروف مسی تنها با شاخص دکوری، برای فضای منزل به کار نمی‌رود. بلکه از آن در جهت فرایند پذیرایی نیز استفاده می‌شود.

بسیاری از هتل و رستوران‌ها، از ظرف مسی، برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده می‌کنند. البته در کشور ایران، فرهنگ بهره‌مندی از مس، قوای بیشتری را نسبت به گذشته به خود گرفته است.

در گذشته، ایرانیان، به صورت گسترده، از ظرف مسی، در هر فرایندی استفاده می‌کرده‌اند. اما بعد از گذشت زمان و روی کار آمدن ظرف‌های دیگر، با مدل‌های جدید، بهره‌مندی از ظرف مسی، بسیار اندک شد.

اما خوشبختانه، امروزه فرهنگ مصرف ظرف مسی، در بین افراد، به شدت در حال گسترش است. ظرف مسی، به عنوان میوه خوری، یک وسیله کاربردی و در عین حال زیبا برای مصرف کننده است.

این مدل از ظرف، حالت‌های متفاوت در طرح بندی را به خود اختصاص داده است. طرح‌های خاص و بی نظیر با بهترین متریال در مصرف مشتری قرار می‌گیرد.

بیشتر ظرف‌های پذیرایی از جنس مس، دارای طرح بی نظیری می‌باشند. از دلایل ایجاد طرح برای ساخت ظرف مسی، ایجاد تنوع و زیبایی بیشتر برای آن است.
تنوع پذیری بالا برای ظرف مسی، مصرف کننده بیشتری را نیز به طرف خود جلب می‌کند. استفاده از میوه خوری مسی، با طرح‌های زیبا و دسته‌های شکیل و مناسب و پایه بلند و کشیده، از فاکتور‌های مهم در ساخت آن است.
البته از دسته‌های مسی، با رنگ و لعاب طلایی یا نقره‌ای هم استفاده می‌شود.

ظرف پذیرایی مسی

2. قاشق و چنگال مسی

از موارد دیگر برای ظرف مسی، استفاده از قاشق و چنگال پذیرایی است. از پرکاربرد‌ترین نوع ظرف مسی، در کنار بشقاب قاشق و چنگال است.

البته بهره‌مندی از قاشق و چنگال، با سبک زیبایی شناختی، یک فرایند مهم برای مصرف کننده است.
بسیاری از بانوان، به دنبال قاشق و چنگال با ساختار زیبا شناسی فوق العاده می‌باشند.

3. پارچ مسی

از انواع ظروف مسی برای پذیرایی می‌توان به پارچ اشاره کرد. انواع مدل‌های پارچ مسی در بازار یافت می‌شود.

مدل‌های متنوعی از پارچ که نقش و رنگ بسیار زیادی دارند. اما، استفاده از پارچ مسی، قابلیت بسیار بی نظیری را از خود به نمایش گذاشته است.
پارچ مسی، به دلیل وجود مس و حالت خنک کنندگی برای آن، برای مصرف نوشیدنی بسیار مناسب است.

برای پذیرایی نوشیدنی‌های متفاوت در فصل تابستان، استفاده از پارچ مسی، بسیار کمک کننده است. البته نکته دیگر، در رابطه با بهره‌مندی از پارچ مسی، استفاده از به عنوان گلدان است.

البته بیشتر مصرف کنندگان از ظرف مسی، به عنوان پارچ و کاربرد اولیه آن بهره می‌برند.

4. آجیل خوری مسی

از انواع ظرف مسی برای پذیرایی، آجیل خوری است. ساخت آجیل خوری در بازار، با متریال شیشه و بلور بسیار زیاد دیده می‌شود.

البته فرایند ساخت مدل چوبی آن نیز به شدت رواج یافته است. اما در میان همه متریال‌های کاربردی برای ساخت آجیل خوری، می‌توان به فلز مس اشاره داشت.
آجیل خوری مسی، تنوع بسیار زیادی را در زمینه پذیرایی از مهمانان رقم می‌زند. البته اندازه و حجم داخلی برای کاسه آجیل خوری، نسبت به یکدیگر متفاوت است.

کاسه آجیل خوری مسی، به صورت پایه دار و بی پایه در بازار وجود دارد. البته برای ایجاد زیبایی بیشتر برای ساختار کاسه آجیل خوری، به لبه‌های آن نیز فرم داده‌اند.

ایجاد کنگره‌های زیبا و لبه‌های برآمده برای کاسه آجیل خوری، آن را نسبت به سایر مدل‌های متنوع آجیل خوری در بازار متمایز کرده است.

البته بخش داخلی کاسه، همواره به رنگ سفید است. البته سفید متمایل به نقره‌ای می‌باشد. این رنگ، خاصیت قلع اندودی ظرف است.

5. سینی مسی

از جمله موارد دیگر برای پذیرایی که برای بانوان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ سینی مسی است.

سینی با قابلیت مسی، زیبایی بسیار فوق العاده‌ای را از خود نشان می‌دهد. سینی مسی، درخشندگی خوبی دارد. استفاده از دسته‌های زیبا و در برخی از موارد، پایه‌های بسیار ریز و ظریف در زیر سینی، آن را متمایز از سایر سینی با متریال دیگر می‌کند.

البته سینی، از پرمصرف‌ترین نوع وسایل در منزل است و کاربردهای سینی مسی بسیار زیاد است. حتی در هتل و مکان‌هایی از این قبیل، استفاده از سینی، بسیار کاربرد دارد.

اما نوع سینی، باید با تمامی وسایل پذیرایی همخوانی داشته باشد. به همین جهت، سینی مسی، قابلیت یکدست سازی وسایل را دارد.

چگونه وسایل پذیرایی را یکدست کنیم؟

برای انجام شاخص یکدست سازی وسایل، ابتدا باید جنس تمامی آن‌ها را یکسان در نظر گرفت.
به طور مثال، استفاده از سینی مسی، به همراه فنجان و یا استکان مسی، یک فرایند بی نقص از یکسان سازی، برای پذیرایی را ایجاد می‌کند.

حتی استفاده از قاشق‌های کوچک چای خوری مسی، در کنار فنجان و یا استکان مسی، یک ترکیب بی نقص را در چشم بیننده به وجود می‌آورد.

بنابراین تنوع در ساخت و تولید انواع ظرف مسی با قابلیت‌های متفاوت در بازار موجود است. بیشتر تولید کنندگان ظرف مسی، همواره به دنبال نیازمندی مصرف کننده از این فلز گرانبهاء بوده‌اند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.