انواع ظروف دکوری مسی

انواع ظروف دکوری مسی به صورت یکدست و چکش خورده در بازار فروش عمده ظروف مسی چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.
استفاده از مس چکش خورده در ساختار ظرف مسی، از نظر زیباشناسی، جلوه مطلوب‌تری را به آن می‌بخشد.

البته جدای ویژگی زیباشناسانه برای ساختار ظرف مسی، باید فاکتور‌های مهم‌تری را برای آن در نظر داشت.

از فاکتور‌های اولیه، برای استفاده از ظروف مسی مقاومت آن است. انواع ظرف، از این متریال، باید دارای استحکام زیاد در برابر هر فشار و یا ضربه‌ای باشند.
البته وقوع هر نوع فشار و ضربه به نسبت شدت و ضعف آن، نباید برای بدنه ظرف، مشکل آفرین باشد. صیقل دهی ظرف مسی، از جمله فاکتور‌های مهم دیگر در ایجاد یک ساختار زیبا برای آن است.

به خصوص برای وسایل دکوری، شفافی و یکدستی برای ساختار ظرف برای مصرف کننده بسیار مهم است.

فرایند تمیز کردن داخل ظروف مسی دکوری نباید سخت و زمانبر باشد. بلکه تمیزکاری و یا شستشو ظرف مسی، باید به سادگی و آسانی فوق العاده‌ای انجام شود. البته بهره‌مندی از ظرف مسی، برای دکوراسیون منزل و یا هتل‌ها و حتی کافه‌ها، یک زیبایی فوق العاده بی نقص را به همراه خود دارد.

انواع ظروف دکوری مسی

انواع ظروف دکوری مسی عبارتند از:

  1. گلدان مسی
  2. جاشمعی مسی
  3. آویز مسی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

بشقاب میوه مثلثی میوه مسی

1. گلدان مسی

از انواع ساخت ظروف مسی با ساختار دکوری، باید به گلدان اشاره داشت. گلدان، اولین ظرف دکوری برای انسان بود.
بسیاری از افراد، برای رهایی از یکنواختی زندگی خود و ایجاد فضای دلنشین در منزل، از گلدان استفاده می‌کنند. البته گلدان، قابلیت ایجاد تغییرات زیادی در ساخت و نوع خود به دست سازنده دارد.

به همین دلیل، در بازار خرید عمده ظروف مسی از مواد و متریال‌های متفاوتی برای ساخت گلدان استفاده شده است. به همین جهت، مس به عنوان یک فلز، برای ساخت گلدان نیز به کار رفته است.

گلدان مسی، برای بخش‌های متفاوتی از منزل کاربرد دارد. به طور مثال، می‌توان از گلدان مسی، در حمام، سالن پذیرایی، فضای آشپزخانه و یا اتاق بهره‌مند شد.
این روز‌ها، از مکان‌های پرطرفدار برای دیزاین سازی آن، حمام است.

استفاده از گلدان‌های مسی با اندازه بلند و یا کوتاه، در کنار وان حمام، فضای زیبایی را به وجود می‌آورد. البته استفاده از فرایند گل آرایی برای گلدان و یا استفاده از یک گیاه کوچک، با قابلیت رشد در فضای مرطوب حمام، بسیار عالی است.

استفاده از گلدان مسی، در اتاق نشیمن، در بخش‌های زیادی دارای جذابیت است. قسمت‌هایی از اتاق نشیمن که گلدان مسی، قابلیت قرارگیری بر روی آن‌ها را دارد شامل موارد زیر است:

  • شومینه
  • در کنار مجلات
  • جعبه
  • دی وی دی
  • قفسه کتاب
  • میز قهوه خوری

البته در فصل‌های گوناگون سال، برای بخش داخلی گلدان، از گیاه‌های متناسب با نوع فصل استفاده کرد. از گلدان مسی، به عنوان یک وسیله تزئینی، در قسمت ورودی منزل استفاده می‌شود.
در بخش ورودی، در کنار بخش کلید یا جاکفشی، استفاده از گلدان، زیبایی فضا را دو برابر می‌کند.

دو مدل ظرف مسی در کنار هم

2. جاشمعی مسی

از جمله ظرف کاربردی برای زیبا سازی فضای منزل، استفاده از جاشمعی است. جاشمعی، شکل و نمای بسیار بی نظیری را برای فضای منزل ایجاد می‌کند.

از جاشمعی مسی، در بخش‌های متفاوتی از یک ساختمان، استفاده می‌شود که عبارتند از:

  • ناهارخوری
  • آشپزخانه
  • اتاق خواب

3. آویز مسی

امروزه، استفاده از روشنایی و یا آویز به عنوان لوستر در بازار وجود دارد. البته استفاده از کریستال برای ساخت روشنایی و یا لوستر، خود زیبایی بی نقصی دارد.

در کنار طراحی‌های ساخت گوناگون آن، در بازار تنوع زیادی برای خرید لوستر و روشنایی، برای منزل و یا یک سازمان وجود دارد. اما تولید کنندگان ظرف مسی به عنوان یک وسیله دکوری، از آن برای ساخت روشنایی به صورت آویز دار استفاده کرده‌اند.

روشنایی‌هایی که از ساختار مسی تولید شده‌اند.

البته بهره‌مندی از طرح‌های متفاوت، زیبایی مطلوبی را برای آن، به وجود آورده است. بیشتر افراد، به دنبال ایجاد یک ظاهر چشمگیر و زیبا، برای اتاق، سالن پذیرایی و یا بخش سازمانی خود می‌باشند.

البته از انواع دیگر ظرف مسی، موارد زیر می‌باشند که شامل:

  • جا دستمالی مسی در اندازه کوچک
  • آینه به همراه شمعدان مسی
  • تنگ ماهی
  • اسپند دود کن
  • آفتابه لگن

دو عدد کاسه مسی

شاخص مرغوبیت ظروف مسی دکوری

از جمله نکات تشخیص ظرف مسی اصل از تقلبی توجه به وزن آن است. وزن سنگین، نشانه خلوص وجود مس برای ساخت آن می‌باشد.

مس زیاد، از جمله نکات مهم برای مرغوبیت کالا است. فرایند بعدی برای شناسایی مرغوبیت ظرف مسی، باید به میزان و درصد چکش کاری و قلمزنی آن اشاره داشت.
هر چه ساختار ظرف مسی، دارای جزئیات ظریف‌تر از نظر طرح باشد؛ منجر به تشخیص کیفیت بسیار زیاد و بالای مس است.
از موارد دیگر برای مرغوبیت آن، قلع اندود سازی آن است.

داخل ظرف مسی، باید قلع اندود شود. با انجام فرایند قلع سازی در قسمت داخلی ظرف مسی، سفیدی و روشنایی خیره کننده‌ای برای آن به وجود می‌آید.
زیبایی و شفافیت بالا، برای ساختار داخلی ظرف مسی، از راه‌های تشخیص استفاده از قلع است.

البته جدای استفاده از قلع، برای ایجاد شفافیت و نشانه مرغوبیت ظرف، خود مس نیز باید بسیار شفاف باشد. مس در برابر نور زیاد، باید اشعه‌های نارنجی رنگی را از خود متصاعد کند.
البته از راه‌های دیگر برای شناسایی مرغوبیت ظرف مسی دکوری، استفاده از آهنربا است.

با قرارگیری آهنربا در کنار مس، در صورت جذب مس به آهنربا، کیفیت ظرف نامناسب تشخیص داده می‌شود. از جمله دلیل جذب ظرف مسی به آهنربا، استفاده از مواد متفرقه در ساخت آن است.

موادی که به شکل اضافه در ساخت ظرف مسی به کار می‌رود شامل موارد زیر است:

  • نیکل
  • کروم

استفاده از نیکل و کروم در ساختار ظرف مسی، منجر به جذب آهنربا به آن می‌شود. البته زدن ضربه به ساختار ظرف دکوری مسی، صدای مشخصی را از خود بروز می‌دهد.

این صدا، نشان دهنده، وجود مس خالص در تولید ظرف است. البته اگر صدا به صورت نازک از ظرف خارج شود؛ باید به کیفیت مطلوب و اصل بودن مس، اطمینان داشت. در صورت ایجاد صدای حجم دار و به عبارتی کلفت، کیفیت ظرف مسی، بسیار نامطلوب و نامناسب است.

ظرف مسی، برطرف کننده غریزه انسان، از نظر زیباشناسی است. البته این روز‌ها، استفاده از انواع ظرف مسی مصرفی و دکوری بسیار کاربرد دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.