انواع ظرف مسی برای پذیرایی

انواع ظرف مسی برای پذیرایی با ساختار گوناگون در بازار فروش عمده ظروف مسی ارائه می‌شود. در ابتدا برای بهره‌مندی از ظرف‌های مسی تنها  آشپزی در ظروف مسی و قابلیت مصرفی آن‌ها اهمیت داشت.

بنابراین به زیبایی و یا نوع طرح‌های آن، دقت زیادی به خرج داده نمی‌شد. با این حال، ظرف مسی، با گذشت زمان، شکل و طرح‌های متنوعی را در ساخت از آن خود کرد.

به همین دلیل، بیشتر مصرف کنندگان از ظرف مسی، به عنوان وسیله اولیه برای پذیرایی خود استفاده کردند. وسایل پذیرایی با ساختار مس، زیبایی بی نظیری را در زمان پذیرایی برای میزبان به وجود می‌آورد.

بیشتر افراد، در زمان ورود مهمانان ویژه خود، از وسایل و لوازم پذیرایی زیبا و شکیل استفاده می‌کنند. ظرف مسی، توانست با تغییر و تحولات بی نظیری بر روی ساختار خود، مناسب برای پذیرایی باشد.
ظرف مسی، در طولانی مدت، به هیچ عنوان مشکل آفرین نیست.

برخی از ظرف‌های پذیرایی از نوع شیشه یا کریستال، در یک بازه زمانی، امکان شکستن آن‌ها وجود دارد. اما برای ظرف مسی، فاکتوری به عنوان شکستن وجود ندارد.
تنها برای استفاده از آن، باید مراقبت‌های ویژه‌ای را در نظر داشت. با محافظت بیشتر از وسایل پذیرایی مسی، به سادگی می‌توان از آن‌ها در طولانی مدت استفاده کرد.

دو عدد لیوان مسی

انواع ظرف مسی برای پذیرایی

ظرف مسی برای پذیرایی در برابر مهمان، با توجه به نوع ضرورت استفاده از آن، مدل‌های متفاوتی را به خود اختصاص می‌دهد.
انواع ظرف مسی برای پذیرایی شامل موارد زیر است:

کتری و قوری

  1. کاسه
  2.  قهوه جوش
  3. شیرینی خوری
  4.  آجیل خوری
  5.  لیوان مسی

1. لیوان مسی

فواید نوشیدن آب در ظرف مسی بسیار زیاد است، از کاربردی‌ترین ظروف مسی در بین انواع آن، لیوان است. البته از لیوان مسی برای پذیرایی در رستوران‌ها بیشتر استفاده می‌شود.
البته رستوران‌هایی که فضای سنتی و بی بدیل خود را حفظ کرده‌اند.
لیوان مسی، در ابعاد و اندازه‌های متفاوت و با طرح‌های ویژه بسیار سبک و ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ قسمت داخلی این لیوان، به رنگ نقره‌ای است. البته قسمت خارجی آن نیز به رنگ مسی است.

لیوان مسی

2. کاسه مسی

کاسه مسی، دارای چکش خواری بی نظیری است. البته رنگ داخلی کاسه مسی نقره‌ای رنگ است. کاسه مسی، برای مصرف‌های خانگی و همین طور پذیرایی در شرایط خاص، کاربرد دارد.

3. شیرینی خوری مسی

از وسایل مورد نیاز در زمان پذیرایی باید به شیرینی خوری اشاره داشت. البته شیرینی خوری از نوع مسی، به صورت ساده و با یک سطح صاف نیز تولید می‌شود.

در واقع، استفاده از شیرینی خوری، از ملزومات پذیرایی از مهمانان است. به خصوص این که میزبان نسبت به وسایل پذیرایی خود برای مهمانان ویژه و خاص، حساس باشد.
شیرینی خوری مسی، زیبایی بی نظیری را در طراحی و نقش‌های بی بدیل آن دارد.

البته شیرینی خوری از این نوع فلز، در مدل‌های متفاوتی در بازار ارائه می‌شود. به طور مثال، شیرینی خوری مسی چندین طبقه است. به طور مثال، دارای طبقات یک تا سه می‌باشد.
هر کدام از این طبقات در شیرینی خوری، اندازه متفاوت و وسعت جای کمتر یا بیشتری برای قرارگیری شیرینی را در خود دارند.

4. آجیل خوری مسی

در رابطه با آجیل خوری مسی، یک ظرف با پایه بلند است. قسمت داخلی ظرف، گود و به رنگ سفید می‌باشد. این مدل از ظرف، دارای ظرف‌های کوچک‌تری نسبت به خود است.

البته ظرف‌های کوچک‌تر برای آجیل خوری، مناسب برای پذیرایی از مهمان است. البته در بیشتر موارد، دسته‌های شش تایی برای این مدل از آجیل خوری وجود دارد.
مصرف بیشتر آجیل خوری، برای ایام عید بسیار زیاد است. بنابراین برای پذیرایی سنتی و زیبا، استفاده از آجیل خوری مسی، یک پیشنهاد بسیار منصفانه و بی نظیر است.

البته مدل‌های متنوعی برای آجیل خوری مسی وجود دارد. گاهی اوقات، برای برخی از آجیل خوری‌ها، دسته‌هایی را در کنار آن قرار داده‌اند.
جدای دسته‌ها، امکان وجود پایه نیز در قسمت زیرین کاسه آجیل خوری وجود دارد.

البته تمامی فرایند‌های ساختاری برای آجیل خوری مسی، نسبت به سلیقه تولید کننده می‌تواند متفاوت باشد. بسیاری از تولید کنندگان، از طرح‌های متفاوتی برای ساختار آجیل خوری استفاده می‌کنند.

5. کتری و قوری مسی

یکی از انواع ظروف مسی کاربردی کتری و قوری است، برخی از کتری و قوری‌های مسی، برای سفره خانه‌ها مناسب می‌باشند. اما برخی از ساختار آن‌ها نیز برای مصارف خانگی بسیار کاربرد دارند. به دلیل نقطه جوش بالایی که برای فلز مس وجود دارد، استفاده از قوری و کتری مسی، جایگاه ویژه‌ای در میان مصرف کنندگان دارد.

قوری و کتری مسی با طراحی‌های زیبا، مناسب برای نوعروسان است. دسته‌های موجود در کنار کتری و قوری با ساختار مسی، برای هر مدل متفاوت است. گاهی اوقات، این دسته به صورت طلایی رنگ و در برخی از موارد نیز به رنگ خود مس کتری و قوری است.

قهوه جوش مسی

6. قهوه جوش مسی

از مدل‌های جذاب برای پذیرایی و کاربرد آن از نوع مسی، قهوه جوش است. قهوه جوش، با ساختار‌های متفاوت و جنس گوناگونی در بازار ایران به وفور یافت می‌شود.

از مدل‌های بی نظیری است که این روز‌ها در بازار به چشم می‌خورد. قهوه جوش مسی، دارای ساختار دیگی شکل و بسیار گود است. بنابراین برای آن از یک دسته بلند در کنار قهوه جوش استفاده شده است. این دسته کمک کننده برای برداشتن قهوه جوش است.

البته دسته استفاده شده برای قهوه جوش، هم از نوع فلز مسی و هم از چوب یا پلاستیک می‌تواند باشد. بنابراین تنوع زیادی در دسته قهوه جوش مسی وجود دارد.

هر فرد، با توجه به نیاز و علاقه‌مندی خود از مدل‌های متنوع قهوه جوش بهره‌مند می‌شود. قالب دیگی شکل قهوه جوش که بدنه اصلی آن را تشکیل می‌دهد نیز به صورت گرد یا کشیده تولید می‌شود.
برخی از بدنه‌های قهوه جوش، دارای خاصیت چکش خواری و برخی دیگر نیز از این خاصیت به دور می‌باشند.

با این حال، تولیدکنندگان قهوه جوش، استایل متفاوتی را برای آن در زمان تولید در نظر گرفته‌اند. هر مدل از ساختار ظرف مسی، از کاربرد مختلفی برخوردار است. بیشتر ایرانیان در گذشته، از ظرف مسی، به عنوان وسایل اساسی و مایحتاج خود، برای پخت و پز و سایر امور، استفاده می‌کردند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.